ÄOL:n vuosikirjat

Äidinkielen opettajan liitto julkaisee joka vuosi vuosikirjan jostakin äidinkielen ja kirjallisuuden opetukseen liittyvästä teemasta. Pääset kirjan tietoihin klikkaamalla kansikuvaa.

Jos olet ÄOL:n jäsen, pääset lukemaan kaikki vuosikirjat jäsensivuilta. Jäsensivuille kirjaudutaan sähköpostiosoitteella ja salasanalla.

Anne Helttunen ja Mervi Murto (toim.), 2023: Tietoa, taitoa ja tahtoa – Äidinkielen opettajain liitto 1998–2022.
Suvi-Tuuli Murumäki ja Heljä Haapamäki-Niemi: Yhdessä – Näkökulmia vuorovaikutuksen oppimiseen ja opettamiseen.
Saija Leiding ja Emilia Tapio (toim.), 2021: Samassa verkossa. Näkökulmia äidinkielen ja kirjallisuuden verkko-opetukseen.
Katriina Rapatti (toim.), 2020: Kaikkien koulu(ksi) – kielitietoisuus koulun kehittämisen kulmakivenä
Mervi Murto (toim.), 2019: Kiinni fiktioon. Kirjallisuuden tutkimuksesta ja opetuksesta.
Anne Mäntynen ja Jonna Riikonen (toim.), 2018: Kirjoittamisen käänteitä.
Pirjo Hiidenmaa (toim.), 2017: T niin kuin tietokirjallisuus.
Kaisa Leino ja Outi Kallionpää (toim.), 2016: Monilukutaitoa digiaikaan – lukemisen ja kirjoittamisen uudet haasteet ja mahdollisuudet.
Maria Helstola ja Ilona Ruohomäki (toim.), 2015: Ota minut tekemään. Draama ja teatteri osana äidinkielen ja kirjallisuuden opetusta.
Susanna Shore ja Katriina Rapatti (toim.), 2014: Tekstilajitaidot. Lukemisen ja kirjoittamisen opetus koulussa.
Elina Harjunen ja Riitta Arvilommi (toim.), 2013: Kuinka teksti kirjoitetaan omaksi?
Tuuli Murtorinne ja Mari Mäki-Paavola (toim.), 2012: Tämä toimii!
Satu Kiiskinen ja Päivi Koivisto (toim.), 2011: Kirjallisuus liikkeessä.
Terhi Törmälehto (toim.), 2010: Maailma tuli tunnille.