Jäsenedut

Äidinkielen opettajain liittoon kuuluu noin 2500 jäsentä. Liiton jäseneksi voi liittyä missä tahansa koulumuodossa työskentelevä äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja, luokanopettaja sekä alan opiskelija. Myös yliopistoissa, kansanopistoissa, kustantamoissa ja opetushallinnossa työskenteleviä kuuluu liittoon.

ÄOL:n jäsenenä saat seuraavat jäsenedut:

• neljä kertaa vuodessa ilmestyvän Virke-lehden
• ÄOL:n vuosikirjan, joka sisältää artikkeleita äidinkielen ja kirjallisuuden opetukseen liittyvistä teemoista. Kirja ilmestyy PDF-muotoisena liiton jäsensivuilla.
• pääsyn ÄOL:n ja SKS:n sähköiseen oppimisalusta Älyyn, joka on liiton jäsenille maksuton
• ÄOL:n jäsensivuillaan julkaiseman opetukseen liittyvän materiaalin
• ajankohtaisia tiedotteita liiton jäsenrekisterissä olevien sähköpostiosoitteiden perusteella. Tiedotteita lähetetään sekä koko jäsenistölle että kohdennettuna eri opettajaryhmille ja alueille.

• ÄOL:n luottamushenkilöt valvovat äidinkielen opettajien etua opetusalan eri järjestöissä, ottavat kantaa ajankohtaisiin asioihin ja vuorovaikuttavat viranomaisten, poliitikkojen ja median kanssa tuoden ammattikunnan mielipiteen esiin.
• Liiton jäsenillä on mahdollisuus hankkia käyttölupa Näytelmät.fi -palvelun näytelmätietokantaan hintaan 90 € / v. Sivustosta vastaa Suomen Näytelmäkirjailijaliitto.
• ÄOL:n jäsenet saavat 20 % alennuksen Tiedekirjasta (myymälä: Snellmaninkatu 13, Helsinki) ja verkkokaupasta http://www.tiedekirja.fi sekä SKS:n verkkokaupasta https://sks.kauppakv.fi/.

Liiton jäsenmaksu on 75 € / vuosi. Alennettu jäsenmaksu on 45 € / vuosi. Tarkemmat tiedot jäsenmaksusta kohdassa Jäsenmaksun määräytyminen.

Liittymällä oman alueesi paikallisyhdistyksen jäseneksi saat lisäksi sen tarjoamat koulutus- ja virkistyspalvelut. Paikallisyhdistykseen voit liittyä ottamalla yhteyttä alueesi yhdistyksen sihteeriin. Paikallisyhdistyksistä lisää tietoa tästä.

Voit liittyä ÄOL:n jäseneksi täyttämällä liittymislomakkeen.