Jäsenyys

ÄOL:n jäsenenä pääset vaikuttamaan, tuet oman oppiaineesi puolesta tehtävää työtä ja saat monia jäsenetuja!

Äidinkielen opettajain liittoon kuuluu noin 1800 jäsentä. Liiton jäseneksi voi liittyä missä tahansa koulumuodossa työskentelevä äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja, luokanopettaja sekä alan opiskelija. Myös yliopistoissa, kansanopistoissa, kustantamoissa ja opetushallinnossa työskenteleviä kuuluu liittoon.

Liiton jäsenmaksu on 75 € / vuosi. Alennettu jäsenmaksu on 45 € / vuosi. Tarkemmat tiedot jäsenmaksusta kohdassa Jäsenmaksun määräytyminen.

Liittymällä oman alueesi paikallisyhdistyksen jäseneksi saat lisäksi sen tarjoamat koulutus- ja virkistyspalvelut. Paikallisyhdistykseen voit liittyä ottamalla yhteyttä alueesi yhdistyksen sihteeriin. Paikallisyhdistyksistä lisää tietoa tästä.

Voit liittyä ÄOL:n jäseneksi täyttämällä liittymislomakkeen. Katso ÄOL:n jäsenedut täältä!

Tiesitkö, että voit vähentää Äidinkielen opettajain liiton jäsenmaksun verotuksessa?

Pedagogisen opettajajärjestön jäsenyys kannattaa!

Jäsenyytesi pedagogisessa järjestössä voimistaa opettamiesi oppiaineiden ääntä.

Alla olevassa pedagogisten järjestöjen yhteisessä videossa järjestöjen jäsenet kertovat omin sanoin, miksi opettajan kannattaa kuulua oman alansa pedagogiseen järjestöön ja miten jäsenyydestä konkreettisesti hyötyy.

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.