Suunnista kirjaan -tapahtuma tuo Turun Kirjamessuille 4000 koululaista ja toisen asteen opiskelijaa

22.9.2023

Suunnista kirjaan -tapahtuman tehtäviä ratkoo Turun Kirjamessuilla 29.9.2023 neljätuhatta 5.–10.-luokkalaista ja toisen asteen opiskelijaa.

Suunnista kirjaan on kirjamessuilla järjestettävä tapahtuma, jossa eri-ikäiset nuoret etsivät messuilla vastauksia kirjallisuusaiheisiin kysymyksiin. Suunnistuksen tarkoituksena on innostaa nuoria lukemaan, kertoa nuorille kirjallisuuden eri lajeista ja kirjallisuuden tekemisestä sekä auttaa löytämään nuorille kiinnostavaa messuohjelmaa. Tapahtumaan osallistuvat 5.–6.-luokkalaiset, yläkoulun oppilaat sekä toisen asteen opiskelijat.

Tapahtuman toteuttavat Suomen tietokirjailijat ja Äidinkielen opettajain liitto. Liput tarjoavat Tietokirjallisuuden edistämiskeskus ja Turun Kaupunki. Suunnista kirjaan -infopiste sijaitsee Suomen tietokirjailijoiden osastolla A/10. Tapahtuma järjestetään Turussa kuudetta kertaa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Eveliina Laurila | Tiedottaja | Suomen tietokirjailijat ry
eveliina.laurila@suomentietokirjailijat.fi | 050 574 5296

Jenni Fabritius | Järjestösihteeri | Äidinkielen opettajain liitto
jenni.fabritius@aidinkielenopettajainliitto.fi | 050 593 2012

www.suomentietokirjailijat.fi  | www.aidinkielenopettajainliitto.fi | www.kirjamessut.fi