Suunnista kirjaan -tapahtuma tuo Helsingin Kirjamessuille 8000 koululaista ja toisen asteen opiskelijaa

17.10.2023

Suunnista kirjaan -tapahtuman tehtäviä ratkoo Helsingin Kirjamessuilla 26.–29.10.2023 kahdeksantuhatta 5.–10.-luokkalaista ja toisen asteen opiskelijaa.

Suunnista kirjaan on kirjamessuilla järjestettävä tapahtuma, jossa eri-ikäiset nuoret etsivät messuilla vastauksia kirjallisuusaiheisiin kysymyksiin. Suunnistuksen tarkoituksena on innostaa nuoria lukemaan, kertoa nuorille kirjallisuuden eri lajeista ja kirjallisuuden tekemisestä sekä auttaa löytämään nuorille kiinnostavaa messuohjelmaa. Tapahtumaan osallistuvat 5.–6.-luokkalaiset, yläkoulun oppilaat sekä toisen asteen opiskelijat.

Tapahtuman toteuttavat Suomen tietokirjailijat ry ja Äidinkielen opettajain liitto. Kirjamessuliput nuorille tarjoaa Tietokirjallisuuden edistämiskeskus.

Suunnista kirjaan -infopiste sijaitsee Suomen tietokirjailijoiden osastolla 6m61. Tapahtumaa on järjestetty Helsingin Kirjamessuilla jo yli 10 vuoden ajan.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Eveliina Laurila | Tiedottaja | Suomen tietokirjailijat ry