Ajankohtaisia koulutuksia ja tapahtumia: Kulttuurien koulu -täydennyskoulutukset

7.10.2021

Suomen Romaniyhdistyksen, Saamelaiskäräjien ja Nuorten Akatemian täydennyskoulutussarjat

Keväällä 2022

Saamelaiskäräjät, Suomen Romaniyhdistys ja Nuorten Akatemia järjestävät Kulttuurien koulu -täydennyskoulutussarjoja saamelais- ja romaniteemoista. Koulutussarja on opettajille maksuton, ja se pitää sisällään kolme etäkoulutuspäivää ja käytännön harjoituksia koulutuspäivien väliin tehtäviksi.

Mitä?

Koulutuksen aikana opettajan ymmärrys romani- ja saamelaiskulttuurien erityispiirteistä kasvaa. Opettaja saa käsiinsä ajankohtaista oppimateriaalia aiheista ja kasvattaa valmiuksiaan nuorten kulttuuri-identiteetin tukemiseen. Koulutussarjan viimeisenä päivänä käydään Erätauko-keskustelu, josta opettaja saa vinkkejä tasavertaisen dialogin lisäämiseen oppilaitoksissa. Koulutusten suunnittelijat ja vetäjät ovat saamelais- ja romaninuoria.

Kenelle?

Koulutus on suunnattu yläkoulujen ja toisen asteen opettajille.

Milloin?

Keväällä 2022 järjestämme kaksi etäkoulutussarjaa sekä yhden lähikoulutussarjan Oulussa, jos pandemiatilanne sen sallii:

1. Etäkoulutussarja: ti 25.1., ke 16.2. ja to 17.3. (Ilmoittaudu koulutukseen tästä)

2. Etäkoulutussarja: ti 29.3., ke 20.4. ja to 12.5. (Ilmoittaudu mukaan tästä)

Oulun lähikoulutus: ti 22.3., ke 13.4. ja to 5.5. (Ilmoittaudu mukaan tästä)

Hanketta rahoittaa Opetushallitus.

Lue hankkeesta lisää ja ilmoittaudu koulutuksiin tästä. Mukaan otetaan 17 ensiksi ilmoittautunutta opettajaa.