Äidinkielen opettajain liitto etsii toiminnanjohtajaa - hakuaikaa lisätty 9.4. asti

25.2.2021

Äidinkielen opettajain liitto etsii toiminnanjohtajaa 1.8.2021 alkaen vakituiseen työsuhteeseen.

Äidinkielen opettajain liitto on pedagoginen opettajajärjestö, joka on toiminut aktiivisesti vuodesta 1948. Olemme ainoa järjestö, joka vastaa erityisesti äidinkielen ja kirjallisuuden opettajien edunvalvonnasta. Liitolla on laajat yhteistyöverkostot koulutuksen ja kulttuurin alalla. Toiminnanjohtaja pääsee aitiopaikalta vaikuttamaan äidinkielen ja kirjallisuuden opetuksen kehitykseen ja olemaan mukana monissa kulttuurialan hankkeissa.

Toimistomme sijaitsee Kruununhaassa Helsingin ydinkeskustassa, mutta työtä voi tehdä myös soveltuvin osin etänä. Toiminnanjohtajan työaika on kokonaistyöaika, joka on liiton toiminnalliset vaatimukset huomioon ottava toimistotyöaika.

Toiminnanjohtajan tehtävänä on yhteistyössä liiton luottamushenkilöiden ja järjestösihteerin kanssa suunnitella ja toteuttaa liiton toimintaa. Lisäksi toiminnanjohtajan töihin kuuluu vastata ÄOL:n kustannusyhtiö Laatusanan toiminnasta.

Edellytämme soveltuvaa ylempää korkeakoulututkintoa (kuten opettajan tutkintoa tai muuta kulttuurialan koulutusta) ja kokemusta järjestötyöstä, kykyä itsenäiseen työskentelyyn, hyviä vuorovaikutustaitoja, joustavuutta ja tietoteknisiä taitoja.

Ansioksi katsotaan äidinkielen ja kirjallisuuden opettajan koulutus, kokemus julkaisujen toimittamisesta ja taittamisesta sekä esimiestehtävistä.

Hakijoita pyydetään esittämään palkkatoive. Noudatamme soveltuvin osin OVTES- ja KVTES- sopimuksia.

Hakemukset sähköpostilla 9.4.2021 mennessä:

anne.helttunen@aidinkielenopettajainliitto.fi

Lisätietoja: Anne Helttunen, puh. 044 214 5957