Virke

Äidinkielen opettajain liiton tärkein tiedotuskanava on neljä kertaa vuodessa ilmestyvä jäsenlehti Virke. Virkkeen linjasta ja sisällöstä vastaavat hallituksen valitsemat päätoimittaja ja toimitusneuvosto. Lehden päätoimittajana toimii Jaana Ristimäki ja toimitussihteerinä toimii toiminnanjohtaja Anne Helttunen.

Haluatko kirjoittaa Virkkeseen?

Jos olet kiinnostunut kirjoittamaan Virkkeeseen tai netti-Virkkeeseen, ota ensin yhteyttä lehden päätoimittajaan tai toimitussihteeriin Anne Helttuseen sopiaksesi kirjoituksesi aiheesta, aikataulusta ja sopivuudesta Virkkeeseen.

Printtilehteen tulevan kirjoituksen sopiva pituus on aiheesta ja tekstilajista riippuen 300–1200 sanaa. Mielipidekirjoituksen enimmäispituus on 300 sanaa. Kirjoituksen tulee sisältää pääotsikko, ingressi sekä väliotsikointi. Olisi myös hyvä, jos kirjoittajalla olisi tarjota kuvamateriaalia kirjoitukseen. Valmiin kirjoituksen voi toimittaa sähköpostilla päätoimittajalle tai toimitussihteerille. Liitä mukaan yhteystietosi.

Virkkeen toimitusneuvosto pidättää itsellään oikeuden lyhentää kirjoituksia.

Lähetä juttuidea Virkkeeseen. Lehden toimitusneuvosto käsittelee kaikki tulleet ideat seuraavassa kokouksessaan.

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.