Minna Canth: Kolme novellia (selkomukautus)

Minna Canth: Kolme novellia. Ystävät, Salakari ja Missä onni? (selkomukautus)

 

Mitä voi tapahtua ystävyydelle?
Miten halu rakastaa vaikuttaa ihmiseen?
Mitkä asiat tekevät onnelliseksi?

Minna Canth kirjoitti asioista,
jotka olivat tärkeitä 1800-luvun ihmisille.
Ne ovat tärkeitä myös nykyään.
Siksi Minna Canthin kertomukset kiinnostavat,
ja ne herättävät tunteita ja ajatuksia.

Tässä kirjassa on kolme Minna Canthin novellia.
Ystävät-novelli kertoo nuorista naisista,
joille läheinen ystävyys on tärkeä.
Salakari on pitkä novelli.
Siinä nainen toivoo aviomieheltä rakkautta
mutta ihastuu toiseen mieheen.
Novelli Missä onni? on kertomus,
jossa ajatukset onnesta muuttuvat.

Tuija Takala on muokannut novellit selkokielelle,
ja kirjassa on myös tietoa Minna Canthista.
Kirja on toinen osa Laatusanan 
selkokielisestä klassikkosarjasta.
Ensimmäinen osa on Aleksis Kiven Kullervo.

Novellikokoelmalla on selkotunnus.

Hinta: 15 € (+ lähetyskulut)
TARJOUS! 10 kirjaa kahdeksan kirjan hinnalla (120 €).

Teoksen käsittelyyn on runsaasti Tuija Takalan laatimia tehtäviä ÄOL:n verkkosivujen jäsenalueella materiaalipankissa.

Tilauslomake

 

 

 

Sisällys
 

Aluksi 

 

Ystävät 

 

Salakari 

Luku 1
Karellin perhe sai vieraita 

Luku 2
Alma ja John soutivat järvellä

Luku 3
Alma suri loman loppua

Luku 4
Kesän viimeiset vieraat yllättivät

Luku 5
Syksy alkoi kaupungissa

Luku 6
Alma juhli 

Luku 7
Alma ja Nymark tekivät retken jäälle

Luku 8
Alman lapsi sairasti 

Luku 9
Alma kärsi syyllisyydestä

 

Missä onni?

 

Lisätietoja 

Minna Canthin elämä 

Minna Canthin tuotanto 

Canthin novellien aatteita ja ajatuksia

Mitä tarkoittaa mukautus selkokielelle?

 

Lähteet