Turku

Turun Suunnista kirjaan -tapahtumaa vietetään perjantaina 4.10.2019.

Neuvontapiste päivystää klo 10–14 Suo­men tieto­kirjailijat ry:n osastolla A/13. Oppilaat voivat käydä pisteellä osallistumassa kirja-arvon­taan. Tietoja käytetään vain arvonnan suorittamiseen.

Tiedoksi ja muistutukseksi

• Kirjamessujen ohjelma löytyy osoitteesta www.kirjamessut.fi.

• Kartta messualueesta on osoitteessa https://www.kirjamessut.fi/wp-content/uploads/Kirja_Ruoka_Levy.jpg.

• Koululaislippu luovutetaan lipunmyynnin jäl­keen sijaitsevaan järjestyksenvalvo­jien pistee­seen. Koululaislipuilla ei tarvitse jonot­taa lipunmyyn­nissä.

• Suunnista kirjaan -messuliput eivät oikeuta sisäänpääsyyn viikonloppuna.

• Vaatesäilytys oppilasryhmälle (enintään 30 henkeä) maksaa 25 euroa. Vaatteet tu­lee jättää ja noutaa yhtä aikaa. Yksittäin ostettu narikkalippu maksaa 2,50 euroa. Tak­kia voi kuljettaa myös päällä tai omassa repussa. Oppilasryhmän vaa­tesäilytyksen voi os­taa etukäteen osoitteessa www.kirjamessut.fi tai maksaa mes­suilla lipun­myyn­nissä.

• Oppilaat voivat syödä eväitä messuravintola Feston kahvio-osassa, joka on mer­kitty opas­karttaan.

Suunnista kirjaan -tehtävät:

Tulostettavat tehtävälomakkeet

PDF-tiedostoSK2019 Turku, 7.–10. luokat.pdf (686 kB)
Suunnista kirjaan -tehtävälomake 7.–10.-luokkalaisille
PDF-tiedostoSK2019 Turku, toinen aste.pdf (697 kB)
Suunnista kirjaan -tehtävälomake toisen asteen opiskelijoille
PDF-tiedostoSK2019 Turku, selkokielinen lomake.pdf (688 kB)
Selkokielinen Suunnista kirjaan -tehtävälomake, joka sopii sekä yläkoululaisille että toisen asteen opiskelijoille

Linkit Socrative-tehtävälomakkeisiin:

7.–10.-luokkalaisten Suunnista kirjaan -tehtävät:

toisen asteen opiskelijoiden Suunnista kirjaan -tehtävät:

Ohje:

• Klikkaa jompaakumpaa linkkiä ja kirjaudu sisään omilla tunnuksillasi.
  • Kun haluat avata tehtävät ryhmällesi, valitse Launch-sivun Quiz-valikosta tehtävistö nimeltä Suunnista kirjaan Turku, 7.–10.-luokkalaiset
  • Valitse, miten kysymykset näkyvät oppilaillesi.
    • Open Navigation -vaihtoehto on Suunnista kirjaan -tehtävien kannalta mielekkäin.
    • Tärkeintä on, että kysymysten sekoittaminen (Shuffle Questions) EI ole valittuna. Tehtävät on tarkoitus tehdä suunnitellussa järjestyksessä.
  • Anna oppilaillesi Socrative-huoneesi koodi, joka näkyy koko ajan sivun ylälaidassa, kun olet kirjautuneena, ja pyydä heitä kirjautumaan omalla nimellä osoitteessa https://socrative.com/#login. Tehtävät näkyvät tämän jälkeen oppilaille.
  • Kun kaikki oppilaasi ovat vastanneet tehtäviin, mene Results-sivulle ja sulje tehtävistö (Finish). Voit itse päättää, mitä haluat tehdä vastauksilla. Vastaukset ovat myöhemmin tarkasteltavissa Reports-sivulla.

Lisätiedot: Kaisa-Maija Eeli, kaisa-maija.eeli (a) aidinkielenopettajainliitto.fi