Suunnista kirjaan

Suunnista kirjaan on Turun ja Helsingin Kirjamessuilla koululaisille ja toisen asteen opiskelijoille järjestettävä suunnistus, jonka tarkoituksena on saada eri-ikäiset nuoret kiinnostumaan muun muassa kirjallisuuden eri lajeista ja lukemisesta ja opettaa heitä etsimään tietoa.

Helsingin Kirjamessuilla tapahtumaa on järjestetty jo yli kymmenen vuoden ajan. Turussa toiminta alkoi vuonna 2016. Messulippuja jaetaan Helsinkiin 8000  ja Turkuun 4000 kappaletta. Helsingissä on suunnistussarjat 5.–6.-luokkalaisille, 7.–10.-luokkalaisille ja toisen asteen opiskelijoille. Turussa on sarjat 7.–10.-luokkalaisille ja toiselle asteelle. Äidinkielen opettajain liitto toteuttaa tapahtuman yhdessä Suomen tietokirjailijat ry:n kanssa.

Tapahtumaan osallistuvat saavat postissa suunnistustehtävät ja liput kirjamessuille. Suuren suosion vuoksi lippuja on mahdollista varata enintään 70 kappaletta yhtä opettajaa kohden.

Suunnista kirjaan 2019

Turku 4.10.2019