Pikku-Finlandia

Vuonna 2018 Pikku-Finlandian kohderyhmä laajenee ja aikataulu muuttuu. Voittajalle tarjotaan rahapalkinnon lisäksi upea mahdollisuus ryhtyä Suomen Kirjasäätiön Finlandia-lähettilääksi.

Kilpailuun saavat osallistua kaikki toisen asteen opiskelijat (myös keväällä 2018 valmistuneet). Kilpailuaika päättyy 9.9.2018 klo 16.00, ja palkinto jaetaan Helsingin Kirjamessuilla lokakuussa 2018.

Kilpailun säännöt:

1. Kilpailuun osallistutaan kirjallisuusesseillä. Kirjoittajat saavat muokata kilpailuesseiksi esimerkiksi opiskelutarkoitukseen kirjoittamiaan aineita tai tutkielmia.

2. Kilpailutekstit on kirjoitettava koneella. Ihannepituus on 1200–2100 sanaa. Työ saa olla enintään 3000 sanan mittainen.

3. Kilpailuun voi osallistua myös pari- tai ryhmätyönä kirjoitetulla tekstillä.

4. Jokaiseen kilpailutekstiin täytyy liittää opiskelijan nimi, opettajan nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite, koulu, koulun osoite ja työn nimi. Tiedot liitetään mukaan erillisellä lapulla, jos työ palautetaan postitse. Kaikki työt arvostellaan nimettöminä.

5. Kilpailuaika päättyy 9.9.2018 klo 16.00. Kilpailutöiden täytyy olla siihen mennessä perillä Äidinkielen opettajain liitossa.

Työt voi palauttaa joko tämän sivun ilmoittautumislomakkeella, postitse tai sähköpostitse.

Postiosoite on Äidinkielen opettajain liitto, Mariankatu 7 C 1, 00170 Helsinki.

Sähköpostiosoite on toimisto (a) aidinkielenopettajainliitto.fi.

Voittaja palkitaan Helsingin Kirjamessuilla 27.10.2018. Kilpailun voittaja saa 800 euron rahapalkinnon, ja hänet kutsutaan opettajineen palkinnonjako­tilaisuuteen.

Voittajalla on myös mahdollisuus ryhtyä Suomen Kirjasäätiön kaunokirjallisuuden Finlandia-lähettilääksi. Kirjasäätiöstä kerrotaan, että lähettilään tehtävä ”on innostaa lukemaan Finlandia-kilpailuiden ehdokaskirjoja. Lähettiläät kertovat omissa kanavissaan Finlandia-ehdokaskirjoista, -palkinnoista ja -tapahtumista sekä herättelevät keskustelua kirjallisuudesta laajemminkin sähköisissä medioissa. Finlandia-lähettiläät kutsutaan kaikkiin Finlandia-tapahtumiin, joissa lähettiläillä on mahdollisuus tavata Finlandia-kirjailijoita. Lähettiläät saavat myös oman Finlandia-kategoriansa kaikki ehdokaskirjat itselleen.”

Kilpailun järjestää Äidinkielen opettajain liitto Suomen Kirjasäätiön tuella.